ایکس لارج

ایکس لارج

ایکس لارج

ایکس لارج

کپسول زاکسیم

کپسول زاکسیم ,کپسول زاکسیم ۲۰۰,کپسول زاکسیم برای چیست,کپسول زاکسیم در بارداری,کپسول زاکسیم سفیکسیم,کاربرد کپسول زاکسیم,عوارض کپسول زاکسیم

کپسول زاکسیم

توضیحاتی در مورد کپسول زاکسیم

زاکسیم (سفیکسیم) آنتی بیوتیکی از دسته سفالوسپورینهای نسل سومی است که بصورت خوراکی در درمان عفونت های از جمله gonorrhoea,otitis media, pharyngitis, bronchitis and -tract infections مصرف می شود.آنتی‌بیوتیک‌ها از داروهای پرمصرفی هستند که در درمان عفونت‌ها توسط پزشکان تجویز می‌شوند. یکی از این آنتی‌بیوتیک‌ها قرص سفیکسیم است . -آنتی بیوتیک ها را دقیقاً مطابق دستور پزشک مصرف کنید و دوره ی درمان را حتی اگر احساس بهبودی می کنید و علائمتان برطرف شده است کامل کنید زیرا در این زمان ممکن است هنوز باکتری بصورت کامل ریشه کن نشده باشد و این کار احتمال بروز مقاومت میکروبی را افزایش می دهد. مقاومت میکروبی یکی از مشکلات جهانی می باشد که با سرعت زیادی رو به افزایش است ودر صورتی که مصرف بی رویه و نامناسب آنتی بیوتیک ها در دنیا ادامه یابد با مشکلات تهدید کننده ی حیات مواجه خواهیم شد.زمانی که این داروها بدون تجویزپزشک ،با مقدار نامناسب یا طول درمان نامناسب مصرف شوند،نه تنها اثرات مطلوب برای خود فرد ندارند بلکه منجر به عدم ریشه کن شدن باکتری های موجود در بدن آن فرد می شوند و علاوه بر این،باکتری هایی که در معرض دارو قرار گرفته اند اما از بین نرفته اند، نسبت به این دارو مقاومت پیدا می کنند.این مسأله منجر به ایجاد نسل جدید و مقاومی از میکروب ها می شود که دیگر به سادگی به داروهای آنتی بیوتیکی موجود ،پاسخ نمی دهند. از آنجا که عموماً عفونت ها مسری می باشند مصرف بی رویه ی آنتی بیوتیک ها نه تنها برای خود فرد بیمار بلکه برای سایر افراد جامعه نیز مشکل آفرین می باشد. _مصرف این دارو معمولا در بزرگسالان و کودکان بالای ده سال ،۱ تا ۲ قرص یا (۲۰-۱۰میلی لیتر شربت) در روز میباشد.یعنی روزانه یک قرص یا روزانه یک قرص صبح و یک قرص عصر در ساعت مشخص برای شما تجویز میشود. _مقدار مصرف دارو در کودکان کوچکتر با توجه به سن و وزن آنها توسط پزشک محاسبه می شود .در این موارد در هر نوبت مصرف دارو لازم است مقدار دارو را به دقت اندازه گیری نمایید و دقیقاً به اندازه ی تجویز شده به کودک بدهید. _ دوره ی درمان با این دارو معمولا کوتاه می باشد و حداکثر ممکن است تا ۱۴ روز برای بیمار تجویز شود. -این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد. -در صورت فراموش کردن مصرف یک نوبت دارو بلافاصله پس از یادآوری آن را مصرف کنید مگر آنکه زمان یاد آوری به نوبت مصرف بعدی دارو نزدیک باشد.در این شرایط نوبت فراموش شده را مصرف نکنید و نوبت بعدی را در زمان خودش مصرف کنید اما به هیچ وجه مقدار مصرف دارو را دوبرابر نکنید. -این دارو به صورت قرص و کپسول خوراکی ۲۰۰ و ۴۰۰میلی گرم و سوسپانسیون خوراکی ۱۰۰میلی گرم موجود می باشد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و موارد مصرف کپسول زاکسیم در بارداری چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

کپسول زاکسیم یا سفیکسیم

سفیکسیم (Cefixime) یک آنتی‌بیوتیک متوسط است که به منظور درمان عفونت‌هایی مثل عفونت ادراری و تنفسی توسط پزشکان تجویز می‌شود. توجه داشته باشید که اسهال و خونریزی از عوارض این دارو است.

مشخصات کپسول زاکسیم

سفیکسیم به صورت قرص‌های ۲۰۰ میلی‌گرمی و ۴۰۰ میلی‌گرمی در دسترس می‌باشد. علاوه بر این سوسپانسیون این دارو هم موجود است.

کپسول زاکسیم چیست

سفیکسیم (Cefixime) یک آنتی‌بیوتیک است که در درمان طیف وسیعی از بیماری‌های عفونی باکتریایی مثل عفونت‌های تنفسی، عفونت‌های پوست و بافت نرم و عفونت‌های استخوان یا مفاصل، و عفونت‌های ادراری مؤثر می‌باشند. از این دارو برای پیشگیری از ایجاد عفونت در افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند یا در افرادی که به هر علتی مستعد عفونت هستند، استفاده می‌شود.

موارد مصرف کپسول زاکسیم

تشدید حاد برونشیت مزمن پنومونی عفونت مجرای ادراری عفونت گوش میانی سینوزیت فارنژیت تانسیلیت عفونتهای ناشی از سالمونلا و شیگلا سوزاک پیشگیری از عفونت . سفیکسیم یک آنتی‌بیوتیک سفالوسپورینی است. این آنتی‌بیوتیک‌ها در درمان طیف وسیعی از بیماری‌های عفونی باکتریایی مثل عفونت‌های تنفسی، عفونت‌های پوست و بافت نرم و عفونت‌های استخوان یا مفاصل، و عفونت‌های ادراری مؤثر می‌باشند. این آنتی‌بیوتیک همچنین ممکن است برای پیشگیری از ایجاد عفونت در افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند یا در افرادی که به هر علتی مستعد عفونت هستند، استفاده شود.

  • هوتن حسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی